Інтегрований урок з математики 2 клас

Тема. Додавання і віднімання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд. Розв'язування задач різними способами
Мета: 
Закріплювати вміння виконувати додавання і віднімання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд; формувати вміння розв’язувати задачі на дві дії, творчо працювати над задачею; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати любов до рослинного світу.
Обладнання: кленові листочки з прикладами, картки із зображенням частин рослини, мультимедійна презентація, картки з домашнім завданням.
Тип уроку: узагальнення знань, інтегрований: математика і природознавство.
Хід уроку
І. Організація класу
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він незвичний і цікавий,
Гостей багато завітало.
Повернемось обличчям до гостей
І лагідно промовим «Добрий день»

ІІ Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Наш урок сьогодні буде незвичний, ми з вами будемо виконувати і математичні завдання, і завдання з природознавства.
Сьогодні на уроці ми будемо працювати під девізом:
Думати швидко,
Виконувати чітко,
Точно працювати
Каліграфічно писати!
Завдання уроку такі:
·       Закріпити вміння виконувати дії додавання та віднімання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд.
·       Розв’язувати задачі на 2 дії різними способами.
·       Повторити знання про рослини як частину живої природи.
Вправа «Мікрофон»
-        Що ви очікуєте від цього уроку?

У ці осінні дні холодні
Нам всім так хочеться тепла.
Давайте ж вирушим у подорож,
Ну що, готові, дітвора?
(відповіді дітей)
ІІІ Хвилинка каліграфії.
Сядьте рівненько –
напишете гарненько
Уважно дивіться,
 щоб не помилиться. 
-        Осінній ліс прошепотів мені ось яку історію. Слухайте уважно і запишіть всі числа, що почуєте.
Біжить лісом їжачок, несе на голках 5 листочків кленових, 7 листочків дубових і 9 вербових. Це він гніздечко на зиму мостить. А ось білочка назбирала 86 горішків, насушила 64 грибочка і сховала все це в різні дупла. Ох і хитрунка! А криклива сорока скрекотала цілих 25 хвилин! Про що це вона? А, побачила вужа довжиною 4 дм 8 см.
(перевірка на екрані)
ІV Актуалізація та корекція опорних знань.
1. Усний рахунок «Чарівний листопад»
На дошці записані приклади на окремих листочках:
12 + 8 =20                         0 + 88 = 88
20 – 9 = 11                        56 – 10 = 46
38 + 30 = 68                      9 + 8 = 17
7 + 6 = 13                           48 – 9 = 39
V Розвиток математичних знань.
1. Гра «Збери рослину». Якщо ви правильно розв’яжете всі приклади, то зможемо повторити будову рослини.
На екрані – приклади і кодовий номер. Розв’язавши приклад учень бере малюнок під кодовим номером і закріплює на дошці поступово «будується» рослина.
43 – 8 = 35  1                         65 -8 = 57     5
36 + 6 = 42  2                         37 + 5 = 42   6
64 – 6 = 58   3                         81 – 6 = 75   7
12 + 9 = 21   4                         43 + 8 = 51   8

2. Гра «До якої групи належить рослина?»
Учні розв’язують приклад - з’являється зображення рослини. Учні називають її і відносять до «дерев», «кущів», «трав’янистих рослин».
-        На які три групи діляться всі рослини? (дерева, кущі, трави)
-        Чим відрізняються дерева від кущів?
-        Чому ромашка – це трав’яниста рослина?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Осінь тупотить ногами,
І вимахує руками
Як дмухне на листя –
Всі дерева лисі.
Руки в боки узяла.
І крутитись почала.
Притомилася, присіла
Піднялася й полетіла!

VІ Робота над задачею
Відгадайте загадки щоб дізнатися про які рослини ми розв’яжемо задачі.

Сидить Марушка в семи кожушках,                                                  
Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)
  
 Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі. (Морква)
-        Скажіть, цибуля однорічна чи дворічна рослина? (однорічна)
-        До яких рослин належить морква? (дворічна)
В шкільну їдальню завезли 24 кг цибулі та 9 кг моркви. Для приготування обіду використали 6 кг  цибулі. Скільки овочів залишилося в їдальні?
-        Складання плану розв’язання.
-        Робота біля дошки: розв’язання двома способами.
І спосіб
(24 + 9)  - 6 = 27 (кг) – овочів
ІІ спосіб
(24 – 6) + 9 = 27 (кг)  –  овочів 
Відповідь: 27 кг овочів залишилося в їдальні.
    VІІ Підсумок уроку
-        Скажіть, чи справдились ваші очікування?
-        Що ви сьогодні повторили про рослини?
-        Мої очікування справдились,бо ви добре,злагоджено працювали.
VІІІ Домашнє завдання – диференційовано (за картками)


          

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

математичний квест